Hierarchia potrzeb żywieniowych

image

Popularne cateringi dietetyczne

DietBox 74 opinie zadowolonych klientów Zamów dietę
Cuisinable 14 opinii zadowolonych klientów Zamów dietę
Przełom w odżywianiu 143 opinie zadowolonych klientów Zamów dietę


Jeśli chodzi o odżywianie, nie przegapcie lasu dla drzew. Ta hierarchia potrzeb żywieniowych jest pomocnym sposobem na zmianę sposobu odżywiania z mody na modę dnia na dzień lub na małe rzeczy, które nie mają znaczenia w większym kontekście wzorców żywieniowych. 

Phew! Więc po tym, jak od listopada pracowałem nad moją książką na tyłach, w piątek włączyłem do edycji rękopisu! Od razu świętowałem z zamówieniem frytek z serem pimento i IPA na patio naszego sąsiedniego baru, a następnie binge oglądając cały pierwszy sezon How to Get Away with Murder z łóżka. Jest jeszcze wiele do zrobienia (i wiele do nadrobienia!), ale cieszę się, że mam więcej miejsca na głowę. 

Jak podzieliłem się w styczniu, kiedy ogłosiłem ekscytujące wiadomości książkowe, tematem mojej książki jest delikatne odżywianie. Jest tak wiele tam o żywieniu, ale tak niewiele z niego faktycznie pomocne, ponieważ zdecydowana większość z nich jest napisana z założeniem, że utrata masy ciała lub zarządzanie powinno być celem "zdrowego odżywiania". W rzeczywistości, jeśli w centrum uwagi żywienia jest wszystko o wadze, istnieje nieodłączny konflikt, jak utrata masy ciała jest wszystko o wycięcie rzeczy, podczas gdy dobre odżywianie jest o dodanie rzeczy w.

Hierarchia potrzeb żywieniowych: A Non-Diet Approach to Understanding Nutrition (Nieodżywcze podejście do zrozumienia odżywiania)


Mediavine
Moja nadzieja na książkę jest reframing żywienia w sposób, który jest rzeczywiście pomocny w promowaniu zdrowia i pozytywnych relacji z żywnością. Co, szczerze mówiąc, jest naprawdę to, co wszystkie dyskurs żywienia powinny być w centrum uwagi. 

Hierarchia potrzeb żywieniowych 
Jednym z narzędzi, którymi dzielę się w mojej książce, jest Hierarchia potrzeb żywieniowych (The Hierarchy of Nutrition Needs). Jest to model, który lubię stosować z moimi klientami, aby pomóc im w konceptualizacji żywienia w bardziej pomocny sposób. Większość ludzi słyszała o Hierarchii Potrzeb Maslowa, która zasadniczo pokazuje, jak ludzie muszą spełniać podstawowe potrzeby, takie jak jedzenie, schronienie, bezpieczeństwo i odpoczynek, przed dążeniem do wyższych potrzeb, takich jak relacje, poczucie własnej wartości i samorealizacja. 

Istnieje również dietetyczny Ellyn Satter's Hierarchy of Food Needs, który koncentruje się na dostępie do żywności. Można się w niej przekonać, jak bardzo potrzebujemy dostępu do odpowiednich ilości akceptowalnej żywności, zanim zaczniemy korzystać z żywności instrumentalnej (tzn. żywności do odżywiania). 

Te dwie modelki, wraz z rozmową, którą odbyłem z kilkoma dietetycznymi przyjaciółmi, zainspirowały moją Hierarchię Potrzeb Żywieniowych. W tej rozmowie opowiedzieliśmy o tym, jak główny nurt dyskursu na temat żywienia koncentruje się wokół tematów "wysokiego poziomu" (myśl "superżywność" i to, co jest "najzdrowsze" baru granola) w porównaniu z aspektami żywienia, które są rzeczywiście ważne. I tak, wymyśliłem tę hierarchię, aby przekazać bardziej pomocny sposób patrzenia na żywienie, który koncentruje się na podstawowych zasadach, które tak często przeoczamy. 

To, czy jesz wystarczająco dużo, czy nie, jest zdecydowanie najważniejszym aspektem żywienia. Nie obchodzi mnie, ile jagód jagód jagód jarmuż włożysz do swojego koktajlu, jeśli nie odżywiasz swojego ciała wystarczającą ilością energii, jesteś nieodpowiednio odżywiony. Składniki odżywcze w tych rzekomo "super-foodach" zmierzają po prostu w kierunku Twoich najbardziej podstawowych funkcji organizmu - takich jak pompowanie serca, oddychanie płuc i regulacja temperatury. Kalorie, makroskładniki odżywcze, witaminy i minerały odgrywają istotną rolę w organizmie, o czym zapominamy w naszej restrykcyjnej kulturze żywienia. 

Nieodpowiednie odżywianie zwiększa obciążenie allostatyczne, kumulujące się zużycie organizmu w wyniku stresu. Wyższe obciążenie alostatyczne oznacza zwiększony stan zapalny, a objawy przeciążenia alostatycznego mogą obejmować migreny, bezsenność, problemy żołądkowo-jelitowe, chroniczny ból, stan zapalny lub wysokie ciśnienie krwi.

Innym powodem, dla którego adekwatność jest na dole piramidy jest to, że nie tylko jest to ważne dla zdrowia, ale trzeba jeść odpowiednio, aby mieć przestrzeń na głowę do zaangażowania się w inne aspekty żywienia. Kiedy jesteś głodny, trudno jest dokonać celowego wyboru wokół jedzenia. 

Należy pamiętać, że nie trzeba mieć zaburzeń odżywiania, aby nie jeść wystarczająco dużo. Nie trzeba też być w cienkim ciele, aby nie być odpowiednio odżywionym. W rzeczywistości, możesz być w tłustym* ciele i nadal nie jeść wystarczająco dużo. Istnieje takie kulturowe założenie, że jeżeli jesteś w większym ciele, to musi to być spowodowane tym, że jesz za dużo. Dla przypomnienia, to założenie kulturowe to BS. Różnorodność ciała to prawdziwa rzecz, a jeśli jest jedna rzecz, której nauczyłem się w ciągu ponad 10 lat praktyki, to jest to, że nie można nic powiedzieć o tym, jak ktoś je, patrząc na nie.

Satysfakcjonujący posiłek typu falafel, babaganoush, hummus, sałatka falaheen, caprese i pita. Ogólna zasada adekwatności: potrzebny jest co najmniej talerz (lub miseczka) jedzenia.

*Tłuszcz używany jako deskryptor, nie jako pejoratywne słowo. Jest coraz większy ruch, aby odzyskać słowo tłuszcz (przeczytaj to i to). Od czasu do czasu używam go, aby pomóc zneutralizować termin, jednak zawsze staram się być wrażliwy na temat jego użycia, ponieważ choć powinien być neutralnym deskryptorem, to dla wielu ludzi wiem, że nie jest. 

BALANS
Równowaga, o której tu mówię, nie jest próbą cofnięcia czegoś "złego" przez zjedzenie czegoś "dobrego". Równowaga, o której mówię, to uzyskanie wszystkich makroskładników odżywczych - tłuszczu, białka i węglowodanów - w większości posiłków. Każdy z tych makroskładników odgrywa inną rolę w organizmie, a my funkcjonujemy najlepiej, gdy spożywamy odpowiednie ilości wszystkich trzech składników. 

Ludzie zostali zaprojektowani tak, aby być elastycznymi w otoczeniu żywności. Jednym z powodów, dla których wyewoluowaliśmy na dominujący gatunek, jest to, że jesteśmy w stanie przygotować posiłek z wielu różnych środowisk, od tropików po tereny arktyczne. Kiedy diety demonizują lub gloryfikują pewne makroelementy, ignorują ten fakt ludzkiej zdolności adaptacji. I aby mieć pewność, że ludzie przeżyli okresy czasu lub środowiska, które wymagały diety o niskiej/wysokiej zawartości tłuszczu, niskiej/wysokiej zawartości węglowodanów i niskiej/wysokiej zawartości białka. Ale czy w naszym nowoczesnym świecie, w którym mamy znacznie większy dostęp do tych produktów żywnościowych, będziecie się rozwijać? 

 


Popularne diety pudełkowe

Standard Jest to dieta pudełkowa dla wszystkich tych, którzy pragną się smacznie i zdrowo odżywiać i nie mają potrzeby wnikliwego liczenia kalorii. Zamów dietę
Odchudzająca Jest to typowa, deficytowa pudełkowa dieta redukcyjna, której celem jest zgubienie zbędnych kilogramów oraz zmniejszenie obwodów w kluczowych miejscach ciała w krótkim czasie. Zamów dietę
Sport Dieta pudełkowa dla sportowców to w pełni zbilansowany zestaw 5 lub 6 posiłków, uwzględniający zwiększone zapotrzebowanie na pełnowartościowe białko oraz węglowodany złożone. Zamów dietę
Wegetariańska Jest to dieta pudełkowa dla wszystkich tych, którzy pragną się smacznie i zdrowo odżywiać i nie mają potrzeby wnikliwego liczenia kalorii. Zamów dietę
Bezglutenowa Jest to specjalna dieta lecznicza dla osób cierpiących na choroby i dolegliwości glutenozależne, tj. celiakia, alergia, bądź nietolerancja na gluten. Zamów dietę
Bez laktory Jest formą leczenia dla osób, których organizm nie trawi zawartego w mleku cukru, czyli laktozy. Zamów dietę

Miękkie precelki