Food Blogging Strategie: Jakość treści

image

Aktualizacja w 2019 roku ????

W internecie istnieją miliony blogów kulinarnych. Aby się wyróżnić, musisz konsekwentnie dostarczać wysokiej jakości treści. Dzisiaj dzielę się wszystkimi moimi poradami na temat publikowania wysokiej jakości treści. Przejdźmy od razu do sedna sprawy...

Do rzeczy

Kiedy piszesz wpis na bloga, zadaj sobie te 2 pytania:

  1. Jakie są moje punkty sprzedaży na tym przepisie?
  2. Jak mogę to opisać komuś, kto nigdy tego nie próbował?

Większość internautów przegląda artykuły, dlatego ważne jest, aby Twoje treści były jasne i zwięzłe. Z drugiej strony, pomocne jest nawiązanie kontaktu z czytelnikami poprzez pisanie z osobistym akcentem. Kiedy w 2011 roku uruchomiłam Sally's Baking Addiction, zamieściłam jedno małe zdjęcie przepisu i jedno lub dwa zdania opisu. W miarę jak stawałam się coraz bardziej wygodna, zaczęłam pisać długie, ciągnące się posty, które sprawiają, że ziewam, kiedy wracam i je czytam. Ha! Znalezienie szczęśliwego środka pomiędzy osobistym i rzeczowym działało najlepiej dla mojego bloga.

Rozwiąż problem

Czy Twój sposób na pieczenie kurczaka skraca czas o połowę lub poprawia jego smak? Czy Twój przepis na ciasteczka czekoladowe brudzi tylko 1 miskę? Czy Twój kurczak alfredo smakuje tak samo bogato, ale ma połowę kalorii? Spróbuj znaleźć wspólne problemy w kuchni i ROZWIĄŻ je dla swoich czytelników! To czyni interesujący i wciągający wpis na blogu.

Bądź prawdziwy

Lubię czytać wpisy na blogach i artykuły, w których czuję się jak w przyjaznej rozmowie. Chcesz, aby Twoi czytelnicy czuli się komfortowo i wzmocnieni, więc postaraj się, aby Twoje treści były relatywne i przyjemne. Wielu blogerów kulinarnych trzyma się przepisów, ale mają też serię postów dla bardziej osobistych postów "życiowych". Moje są wszystkie w sekcji Moje życie. Ludzie są ciekawi innych ludzi z natury i zawsze miło jest znaleźć połączenie online! Podziel się z innymi jakkolwiek jest Ci wygodnie.

Znajdowanie inspiracji

Kiedy czujesz się bez inspiracji, zrób sobie przerwę. Wyjdź z domu, doświadcz nowych miejsc, nowych przygód, nowych rzeczy. Kup kilka nowych książek kucharskich, magazynów o gotowaniu lub obejrzyj nowy program kulinarny. Pójdź do nowej restauracji i czerp inspirację z menu. Istnieje tak wiele zasobów dostępnych w dzisiejszym świecie, a kiedy jakiś pomysł przykuje Twoją uwagę, zapisz go. Mam działającą listę pomysłów na przepisy w moim telefonie!

A jeśli masz problem z wymyśleniem nowego przepisu lub pomysłu na wpis na blogu, pomyśl o rzeczach, które wiesz, a których inni nie wiedzą. Na przykład, czy wiesz jak ugotować idealne jajko na miękko za każdym razem? Ja na pewno nie. Czy wiesz, jak zrobić zabójczy domowy sos pomidorowy? Podziel się swoimi sekretami. Pomyśl tylko o wszystkich rzeczach, które wiesz jak zrobić i podziel się nimi!

Albo co o wracaniu do swoich archiwów i przerabianiu przepisu, ale lepiej? W Twoich archiwach może być kilka przepisów, które nie są tak doskonałe, jak byś chciał. Dlaczego nie spróbować ich ponownie i nie wprowadzić kilku zmian? Udoskonal przepis i opublikuj go ponownie! Wyjaśnij swoim czytelnikom, jakich zmian dokonałeś i dlaczego. Wyjaśniłam, dlaczego usunięcie dodatkowego żółtka i wiórków czekoladowych w ciasteczkach czekoladowych było tak ważne za drugim razem. Otrzymałam wiele pozytywnych opinii od zaciekawionych piekarzy i nadal jest to jeden z najpopularniejszych postów na moim blogu.

Pokonać blokadę pisarską

Internet jest pełen pięknych blogów z pięknym pisaniem i pięknymi zdjęciami! A ja czasami nie mam pojęcia, co powiedzieć, żeby przykuć Waszą uwagę. Czasami pomysły wylewają się z mojej głowy, a moje palce bolą od pisania tak szybko. Inne dni... nie tak bardzo.

Jedną z najlepszych rzeczy, jaką możesz zrobić dla pisania jest... ignorowanie swojego pisania.

Kiedy masz problem z wyrażeniem swoich myśli w słowach, odejdź. Idź pobiegać, zrób sobie przekąskę, posiedź z książką, zrób pranie albo napij się herbaty. Kiedy wrócisz do swojego biurka, twój umysł może być bardziej przejrzysty. Nie jest to nic nowego ani rewolucyjnego, ale zrobienie sobie przerwy na zresetowanie umysłu naprawdę pomaga. Czy nie wolałbyś opublikować treści, której napisanie zajęło Ci kilka dni, zamiast pospiesznego i kiepskiego wpisu na blogu?

Moje ulubione dwa słowa do użycia w każdym wpisie na blogu

Oto coś, czego nauczyłem się po przeczytaniu tego pouczającego artykułu i staram się wdrażać tę praktykę w każdym wpisie na blogu.

"Pokochasz ten przepis na ciasteczka, ponieważ jest łatwy i szybki, co zaoszczędzi Ci czasu na świąteczne zakupy i pakowanie prezentów".

Oba skuteczne słowa pojawiają się w powyższym zdaniu:

  1. Ty
  2. Ponieważ

A teraz, co by było, gdybym po prostu powiedział "Uwielbiam ten przepis na ciasteczka". Wcale nie angażujące ani przekonujące, prawda? Prowadzę marketing moich przepisów dla moich czytelników, więc staram się skupić na ich pragnieniach i potrzebach.

"Jeśli chodzi o pisanie angażujących treści, 'ty' jest najpotężniejszym słowem w języku angielskim, ponieważ ludzie są ostatecznie zainteresowani spełnianiem własnych potrzeb. Może to zabrzmieć surowo, ale faktem jest, że Twoi czytelnicy nie zaczną w ogóle faktycznie dbać o Ciebie, dopóki wielokrotnie nie zaoferujesz im wyjątkowej wartości za pomocą swojego bloga." - Brian Clark

Gdy siadasz i piszesz, nieustannie zadawaj sobie pytanie "dlaczego" po każdym zdaniu. Jako autor bloga kulinarnego, Twoim zadaniem jest jak najdokładniejsze opisanie procesów, składników i metod. Dlaczego zrumieniłeś masło? Dlaczego użyłeś mrożonych malin zamiast świeżych? Dlaczego użyłeś takiej temperatury piekarnika? Jak to się stało, że ciasteczka są tak miękkie?

"Zacznij od bardzo wysokiej temperatury w piekarniku dla muffinek, a następnie zmniejsz ją po 5 minutach. Robisz to, ponieważ początkowa gorąca temperatura piekarnika szybko podniesie muffinki do góry, tworząc wysoki, kopulasty wierzch muffinek."

Postaw swojego czytelnika w sytuacji - niech wyobrazi sobie, że gotuje przepis i wyjaśnij DLACZEGO robi to, co robi. Wszyscy jesteśmy dociekliwymi duszami!

Moje najmniej ulubione słowo do użycia

To zdanie pojawiło się już wcześniej na mojej stronie: "Te ciasteczka są takie mniam mniam!".

Po pierwsze, co właściwie mówi ci "yummy"? Czy ciasteczko jest miękkie? Czy jest ciągnące się? Czy bułeczki są ciasteczkowe? Czy są doprawione cynamonem? Staraj się być bardzo opisowy, aby czytelnicy wiedzieli dokładnie, czego się spodziewać.

Jak napisać przepis

Jeśli jesteś blogerem kulinarnym, są szanse, że Twój blog jest o przepisach. Pisanie przepisów w przejrzystym, profesjonalnym formacie jest kluczowe.

Kilka kluczowych rzeczy do zapamiętania:

  • Pisz składniki w kolejności, w jakiej są używane
  • Określ rozmiar jajka (duże? średnie) - to robi różnicę
  • Używaj "i" do rozbijania miar ułamkowych. 1 1/2 szklanki może być trudne do zrozumienia dla przeciętnej osoby. Może być łatwiej wpisać 1 i 1/2 filiżanki.
  • Uwzględnij wielkość porcji.
  • Dołącz instrukcje dotyczące przechowywania i/lub zamrażania. Jest to pomocne dla większości ludzi!

Pamiętaj: Liczy się jakość, nie ilość.

Podczas gdy ważne jest, aby pojawiać się regularnie, aby czytelnicy wiedzieli, kiedy się Ciebie spodziewać, nie chodzi o ilość treści, które tworzysz. Możesz publikować nowy wpis na blogu każdego dnia, ale jeśli nie będzie to treść wysokiej jakości, kto będzie ją czytał?

Im lepsza jakość Twoich treści - fotografia jedzenia, pisanie, filmy, oryginalność - tym bardziej będziesz się wyróżniać. Zacznij od małego i pozwól sobie rosnąć. Food blogging nie jest punktem końcowym, to podróż.

Więcej porad na temat blogowania o jedzeniu

    • Jak założyć bloga o żywności
    • Podstawy fotografii żywności
    • 10 wskazówek, jak rozwinąć bloga o jedzeniu

Powiązane przepisy

  • Jak przekształciłam bloga o jedzeniu w karierę
  • Jak zmieniłam bloga o jedzeniu w karierę
  • Jak zmieniłam bloga o jedzeniu w karierę
  • Ostatnie testowanie przepisów

Najnowsze artykuły

image

Przepisy

image

Kolacja

image

Przepisy

Popularne artykuły