Najlepsze sposoby na wsparcie odporności

image

Popularne cateringi dietetyczne

DietBox 74 opinie zadowolonych klientów Zamów dietę
Cuisinable 14 opinii zadowolonych klientów Zamów dietę
Przełom w odżywianiu 143 opinie zadowolonych klientów Zamów dietę

W świecie, w którym mamy teraz tak mało kontroli, ważne jest, aby skupić się na tym, co możemy zrobić.

Jedną z pozytywnych rzeczy, które możemy osiągnąć, jest wspieranie naszego układu odpornościowego w tym czasie poprzez utrzymanie zdrowej diety i stylu życia, które odgrywają kluczową rolę we wspieraniu naszej odporności, jak również zdrowia psychicznego.  Starałem się, aby był to szybki i prosty przewodnik, ponieważ wszyscy doświadczamy obecnie przeciążenia informacyjnego. 

Żywność wzmacniająca system odpornościowy:

Owoce i warzywa - 4-5 porcji jest realistycznych dla wielu ze względu na dostępność żywności (chociaż w normalnych warunkach, najlepiej 8-10 porcji), ponieważ owoce i warzywa zawierają związki wzmacniające odporność i pomagają utrzymać zdrowe jelita. Używaj tych puszek z jedzeniem, które były w twojej szafce, dodając fasolę i soczewicę do zup i gulaszu, aby zwiększyć zawartość składników odżywczych.

Pokarmy bogate w cynk, takie jak mięso, ryby, skorupiaki, rośliny strączkowe, nasiona dyni i sezamu, ponieważ cynk jest niezbędny do prawidłowego funkcjonowania białych krwinek.

Czosnek, ponieważ ma właściwości antybiotyczne, przeciwzapalne i antybakteryjne, więc jest naprawdę świetny w walce z infekcjami wraz z innymi pokarmami antywirusowymi, takimi jak imbir, cynamon i kurkuma.

Witamina C - papryka, zielone warzywa liściaste jak szpinak, jarmuż, kapusta i rukiew wodna, brokuły, kiwi, kalafior, pomidory i jagody.  Badania wykazują silne działanie antywirusowe witaminy C.

Witamina D - niewielkie ilości występują w tłustych rybach, żółtkach jaj i grzybach. Witamina D jest jednym z najsilniejszych składników odżywczych wspomagających układ odpornościowy. Zimą jednak musimy uzupełniać ją suplementami witaminy D3, ponieważ do połowy do końca kwietnia nie możemy jej dostać od słońca.

Woda - upewnij się, że pijesz wystarczającą ilość wody, ponieważ wystarczające nawodnienie pozwoli Twoim komórkom odpornościowym na optymalne funkcjonowanie. 


Zredukuj:

Cukier w twojej diecie i unikaj spożywania słodkich potraw, takich jak słodycze, ciastka, ciasteczka i picie słodkich, gazowanych napojów. Cukier zwiększa poziom cukru we krwi, a także zmniejsza skuteczność układu odpornościowego.

Alkohol i kofeina jako te tłumią układ odpornościowy i wpływają na głębokie etapy snu. Alkohol jest również depresantem i jeśli walczysz, to obniży twój nastrój jeszcze bardziej

Wskazówki dotyczące stylu życia, aby wspierać swój układ odpornościowy:

Zarządzaj swoją ekspozycją i kontroluj informacje, które pobierasz. Ograniczaj ilość oglądanych wiadomości, polegaj na renomowanych źródłach wiadomości i pamiętaj, gdzie otrzymujesz wiadomości i informacje. Uważaj na to, czego słuchasz lub oglądasz w mediach społecznościowych, ponieważ na zewnątrz jest dużo "hałasu" i może on być zbyt przytłaczający.

Śpij - upewnij się, że masz dużo snu, ponieważ brak snu zmniejsza naszą odporność, czyniąc nas bardziej podatnymi na choroby.

Ćwiczenie - wszystko, co wymaga od Ciebie aktywności fizycznej w trakcie ćwiczeń, uwalnia dobre hormony, poprawia nastrój, wspomaga sen i zwiększa zdolność organizmu do zwalczania infekcji.

Zarządzaj swoimi poziomami stresu - poziomy stresu są zawsze na wysokim poziomie i chociaż nie można tego uniknąć w tym momencie, problemem jest to, że hormony stresu (kortyzol i adrenalina) tłumią układ odpornościowy i dlatego znalezienie sposobów na obniżenie tych poziomów przez odpoczynek i relaks jest naprawdę ważne w tym czasie.  Jeśli możesz, poświęć trochę czasu dla "mnie" każdego dnia i daj sobie przerwę. Słuchanie muzyki, czytanie, medytacja, kąpiel to dobre sposoby na relaks.

Ustalcie rutynę, bo to da Wam strukturę dnia i pomoże zdobyć trochę kontroli w świecie, w którym mamy teraz tak mało. Jednakże, przyjmij rutynę, która działa dla Ciebie

Na koniec, jeśli masz wrażenie, że coś ci dolega, dodaj witaminę C, ponieważ ma ona właściwości przeciwwirusowe i okazała się pomocna w walce z infekcjami lub alternatywnie rozważ kompleks immunologiczny wspomagający.

Pamiętaj, skorzystaj z porad ekspertów ds. zdrowia i odnowy biologicznej, którzy są wykwalifikowani i doświadczeni jak ja i bądź bardzo ostrożny, korzystając z porad Dr Google.

 


Popularne diety pudełkowe

Standard Jest to dieta pudełkowa dla wszystkich tych, którzy pragną się smacznie i zdrowo odżywiać i nie mają potrzeby wnikliwego liczenia kalorii. Zamów dietę
Odchudzająca Jest to typowa, deficytowa pudełkowa dieta redukcyjna, której celem jest zgubienie zbędnych kilogramów oraz zmniejszenie obwodów w kluczowych miejscach ciała w krótkim czasie. Zamów dietę
Sport Dieta pudełkowa dla sportowców to w pełni zbilansowany zestaw 5 lub 6 posiłków, uwzględniający zwiększone zapotrzebowanie na pełnowartościowe białko oraz węglowodany złożone. Zamów dietę
Wegetariańska Jest to dieta pudełkowa dla wszystkich tych, którzy pragną się smacznie i zdrowo odżywiać i nie mają potrzeby wnikliwego liczenia kalorii. Zamów dietę
Bezglutenowa Jest to specjalna dieta lecznicza dla osób cierpiących na choroby i dolegliwości glutenozależne, tj. celiakia, alergia, bądź nietolerancja na gluten. Zamów dietę
Bez laktory Jest formą leczenia dla osób, których organizm nie trawi zawartego w mleku cukru, czyli laktozy. Zamów dietę