Jak pokonać wzdęcia

image

Popularne cateringi dietetyczne

DietBox 74 opinie zadowolonych klientów Zamów dietę
Cuisinable 14 opinii zadowolonych klientów Zamów dietę
Przełom w odżywianiu 143 opinie zadowolonych klientów Zamów dietę

Cierpisz na wzdęcia? Czy budzisz się ze stosunkowo płaskim żołądkiem, a następnie w ciągu dnia stajesz się coraz bardziej wzdęty? Martwisz się, że wyjdziesz z domu, w co się ubierzesz, co zjesz na wypadek, gdyby objawy stały się nie do zniesienia?
Zbyt dobrze współczuję, to byłam ja. Kiedyś dmuchałam jak balon i uznałam to za naprawdę żenujące, ponieważ często po prostu nie wiedziałam, w co się ubrać, wszystko było ciasne i niewygodne.  Wyglądałam na co najmniej 6 miesięcy ciąży i wierz mi, po latach prób zajścia w ciążę nie było to powodem, dla którego chciałam mieć duży brzuszek. Było to dla mnie bardzo denerwujące i wpłynęło na moją pewność siebie. Powiedziano mi tylko, żebym się tym zajęła. 

Dwie na trzy osoby doświadczają wzdęcia po posiłkach, a ponieważ tak wielu z was będzie się z tym utożsamiać, chciałam podzielić się z wami kilkoma sposobami na złagodzenie objawów.

Oto moje 10 porad, które pomogą ci zmniejszyć to uczucie wzdęcia: 

  • Jeść dietę opartą na całych produktach spożywczych z regularnymi porami posiłków 
  • Zrelaksuj się przed jedzeniem, aby twój układ nerwowy przywspółczulny był włączony (odpoczynek i trawienie) dla optymalnego trawienia. Jeśli jesz, kiedy jesteś naprawdę zestresowany, twoje ciało przechodzi w tryb walki lub ucieczki. Oznacza to, że nieistotne czynności, w tym przypadku trawienie, wyłączają się
  • Jedzenie na siedząco przy stole bez telefonów i urządzeń 
  • Jedz powoli i rozważnie, aby nie wchłaniać za dużo powietrza i dobrze żuć jedzenie. Wyceluj na 15-20 przeżuwaczy
  • Unikaj napojów gazowanych w porach posiłków, ponieważ rozcieńczają one enzymy trawienne i w ten sposób osłabiają funkcje trawienne.
  • Zmniejszenie ilości żywności produkującej gaz, takiej jak fasola, soczewica i inne rośliny strączkowe, kapusta, kiełki brukselki, cebula i niektóre owoce. 
  • Jedzenie żywności, która pomaga pokonać wzdęcia, takie jak banany, koper włoski, imbir, napoje probiotyczne i jogurty 
  • Łyk na herbaty ziołowe, takie jak mięta pieprzowa, koper włoski lub rumianek
  • Unikaj napojów gazowanych, ponieważ powodują one powstawanie niepożądanych gazów.
  • Zmniejszyć ilość soli i cukru w diecie jako cukru 

 


Popularne diety pudełkowe

Standard Jest to dieta pudełkowa dla wszystkich tych, którzy pragną się smacznie i zdrowo odżywiać i nie mają potrzeby wnikliwego liczenia kalorii. Zamów dietę
Odchudzająca Jest to typowa, deficytowa pudełkowa dieta redukcyjna, której celem jest zgubienie zbędnych kilogramów oraz zmniejszenie obwodów w kluczowych miejscach ciała w krótkim czasie. Zamów dietę
Sport Dieta pudełkowa dla sportowców to w pełni zbilansowany zestaw 5 lub 6 posiłków, uwzględniający zwiększone zapotrzebowanie na pełnowartościowe białko oraz węglowodany złożone. Zamów dietę
Wegetariańska Jest to dieta pudełkowa dla wszystkich tych, którzy pragną się smacznie i zdrowo odżywiać i nie mają potrzeby wnikliwego liczenia kalorii. Zamów dietę
Bezglutenowa Jest to specjalna dieta lecznicza dla osób cierpiących na choroby i dolegliwości glutenozależne, tj. celiakia, alergia, bądź nietolerancja na gluten. Zamów dietę
Bez laktory Jest formą leczenia dla osób, których organizm nie trawi zawartego w mleku cukru, czyli laktozy. Zamów dietę