Dostajesz wystarczająco dużo witaminy D w Lockdown?

image

Popularne cateringi dietetyczne

DietBox 74 opinie zadowolonych klientów Zamów dietę
Cuisinable 14 opinii zadowolonych klientów Zamów dietę
Przełom w odżywianiu 143 opinie zadowolonych klientów Zamów dietę


Witamina D jest dobrze znana jako "witamina słoneczna" i jest odpowiedzialna za wiele ważnych funkcji w organizmie. Ale, czy mamy już dość?

Dla większości ludzi zamknięcie będzie oznaczało przebywanie w domu przez większą część dnia. Wiele osób nie ma szczęścia do posiadania ogrodu i tylko jeden spacer dziennie ogranicza nas do ilości światła słonecznego, którą możemy w tej chwili uzyskać. 

W normalnych warunkach, od około kwietnia do końca września, większość ludzi powinna być w stanie uzyskać wszystkie witaminy D, których potrzebują od światła słonecznego, ale teraz jesteśmy zmuszeni do spędzania większości naszego czasu w domu istnieje zwiększone ryzyko rozwoju niedoboru witaminy D, ponieważ możemy nie być wystarczająco dużo światła słonecznego, aby uzupełnić nasz poziom. 

Agencja Zdrowia Publicznego zaleciła, aby ludzie uzupełniali suplementy witaminy D podczas blokady.

"Dzięki temu, że jesteśmy w środku więcej, możemy nie dostać wystarczająco dużo witaminy D od światła słonecznego. Radzimy, aby każdy rozważył przyjmowanie suplementu witaminy D codziennie, aby utrzymać swoje kości, zęby i mięśnie w zdrowiu". Caroline Bloomfield, Agencja Zdrowia Publicznego (PHA) prowadzi na Żywienie i Zdrowe Jedzenie

Istotne jest, abyśmy mieli dość tego ważnego hormonu, ponieważ witamina D pełni wiele ważnych funkcji w organizmie i odgrywa w nim istotną rolę:

  • Odporność, która odgrywa ważną rolę we wspieraniu układu odpornościowego. 
  • Zdrowie hormonalne poprzez równoważenie naszych hormonów płciowych 
  • Wspieranie zdrowego układu pokarmowego
  • Zdrowie kości, jak witamina D reguluje ilość wapnia i fosforanów w organizmie, zarówno potrzebne dla zdrowych kości, zębów i mięśni (1) .
  • Poprawa rozwoju i funkcji mózgu 

Witamina D jest niezbędną witaminą dla każdego i otrzymujemy ją z dwóch głównych źródeł: światła słonecznego i żywności, takich jak tłuste ryby, żółtka jaj i grzyby. 

Istnieją dwa rodzaje witaminy D. Witamina D2 (ergokalcyferol) ze źródeł roślinnych, tj. grzybów, oraz witamina D3 (cholekalcyferol) ze źródeł zwierzęcych, takich jak tłuste ryby i żółtka jaj oraz formy uzupełniające. Witamina D3 jest potężniejsza z tych dwóch typów, ponieważ jest biodostępna i podnosi poziom witaminy D we krwi prawie dwukrotnie więcej niż D2 (2) .

Badanie krwi może określić Twój obecny poziom, abyś wiedział, jaką dawkę powinieneś przyjąć. Poziom witaminy D we krwi ocenia się poprzez pomiar 25(OH) D - 25-hydroksyny witaminy D we krwi (3) .

To może być dobry pomysł, aby uzyskać test, aby zobaczyć, jakie są twoje poziomy, tak aby można było następnie podać właściwą dawkę suplementu witaminy D. Sugeruję, że jeśli jesteś zaniepokojony ty lub twoja rodzina nie są coraz wystarczająco dużo, aby uzyskać badane. Podczas Covid-19 nie jest to możliwe, aby uzyskać to przez GP, ale proszę dać mi znać, jeśli chcesz pomóc uzyskać test ukłucia palcem i / lub interpretacji wyników badań.

Zdrowie publiczne Anglia zalecenia dotyczące witaminy D

Zdrowie publiczne Anglia zwiększyła ostatnio zalecany poziom do 25 sierpnia/dzień podczas obecnej pandemii. PHE zwykle zaleca wszystkim w ogólnej populacji w wieku 4 lat i starszych, aby mieć 10 mikrogramów (400UI) witaminy D dziennie, przez cały rok. Obejmuje to kobiety w ciąży i karmiące piersią oraz grupy ludności narażone na zwiększone ryzyko niedoboru witaminy D. Dla wszystkich niemowląt od urodzenia do 1 roku życia zaleca się 8,5 do 10 mikrogramów (340-400 j.m./dobę) witaminy D dziennie, jednak dzieci, które mają więcej niż 500 ml mleka (w tym mleko dla niemowląt) dziennie nie potrzebują dodatkowej witaminy D.

Na rynku jest wiele suplementów witaminy D, ale rozpylacze/kapsułki łatwiej się wchłaniają niż tabletki czy kapsułki, a także krople są łatwiejsze do przyjęcia dla dzieci. 

Pamiętaj, skorzystaj z porad ekspertów ds. zdrowia i odnowy biologicznej, którzy są wykwalifikowani i doświadczeni jak ja i bądź bardzo ostrożny, korzystając z porad Dr Google.

Jeśli chciałbyś otrzymać jakieś wsparcie i pomoc w przetrwaniu tych trudnych czasów, to proszę nie cierpieć w milczeniu. 

 


Popularne diety pudełkowe

Standard Jest to dieta pudełkowa dla wszystkich tych, którzy pragną się smacznie i zdrowo odżywiać i nie mają potrzeby wnikliwego liczenia kalorii. Zamów dietę
Odchudzająca Jest to typowa, deficytowa pudełkowa dieta redukcyjna, której celem jest zgubienie zbędnych kilogramów oraz zmniejszenie obwodów w kluczowych miejscach ciała w krótkim czasie. Zamów dietę
Sport Dieta pudełkowa dla sportowców to w pełni zbilansowany zestaw 5 lub 6 posiłków, uwzględniający zwiększone zapotrzebowanie na pełnowartościowe białko oraz węglowodany złożone. Zamów dietę
Wegetariańska Jest to dieta pudełkowa dla wszystkich tych, którzy pragną się smacznie i zdrowo odżywiać i nie mają potrzeby wnikliwego liczenia kalorii. Zamów dietę
Bezglutenowa Jest to specjalna dieta lecznicza dla osób cierpiących na choroby i dolegliwości glutenozależne, tj. celiakia, alergia, bądź nietolerancja na gluten. Zamów dietę
Bez laktory Jest formą leczenia dla osób, których organizm nie trawi zawartego w mleku cukru, czyli laktozy. Zamów dietę